website statistics
Jump to content

Athletics WA World Championships 2023


Totallympics
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, Vektor said:

It seems we got a LOT of wildcards, there will be Hungarians in almost all the events.

 

Huge Hungarian team, by far the largest ever. 63 athletes. There will be two events with 3-3 Hungarian athletes: Men's Hammer Throw and Women's 100m hurdles

 

Nice to see the relays getting a wild-card, especially the women.

Link to comment
Share on other sites

:LTU Team Lithuania

 

  • Mykolas Alekna - Men's Discus Throw (PB/SB– 71.00 m) 
  • Andrius Gudžius - Men's Discus Throw (PB – 69.59 m, SB – 67.66 m)
  • Martynas Alekna - Men's Discus Throw (PB/SB – 67.23 m)
  • Ieva Zarankaitė - Women's Discus Throw (PB – 62.08 m, SB – 60.63 m)
  • Liveta Jasiūnaitė - Women's Javelin Throw (PB – 63.98 m, SB – 61.57 m)
  • Edis Matusevičius - Men's Javelin Throw (PB – 89.17 m, SB – 84.22 m)
  • Aina Grikšaitė - Women's Triple Jump (PB/SB – 14.05 m)
  • Dovilė Kilty - Women's Triple Jump (PB – 14.28 m, SB – 14.02 m)
  • Airinė Palšytė - Women's High Jump (PB – 1.98 m, SB – 1.91 m)
  • Gediminas Truskauskas - Men's 200m (PB – 20,48 SB – 20,60)
  • Modesta Justė Morauskaitė - Women's 400m (PB – 50,49 SB – 51,19)
  • Gabija Galvydytė - Women's 800m (PB/SB – 2 min. 00,29)
  • Greta Karinauskaitė - Women's 3000m st. (PB/SB – 9 min. 26,88)
  • Marius Žiūkas - Men's 20km Racewalk (Pb – 1 h 20 min. 31 SB  – 1 h 22 min. 37.)  
  • Austėja Kavaliauskaitė - Women's 35km Racewalk (PB/SB – 2 h 58 min. 25)
  • Loreta Kančytė - Women's Marathon (PB – 2 h 30 min. 48 SB – 2 h 33 min. 23).
Link to comment
Share on other sites

Team India :IND

Women: Jyothi Yarraji (100m Hurdles), Parul Chaudhary (3000m Steeplechase), Shaili Singh (Long Jump), Annu Rani (Javelin Throw), Bhawna Jat (20km Race Walk).

 

Men: Neeraj Chopra, DP Manu and Kishore Kumar Jena (Javelin Throw), Krishan Kumar (800m), Ajay Kumar Saroj (1500m), Santhosh Kumar Tamilarnsan (400m Hurdles), Avinash Mukund Sable (3000m Steeplechase), Sarvesh Anil Kushare (High Jump), Jeswin Aldrin and Murali Sreeshankar (Long Jump), Praveen Chithravel, Abdulla Aboobacker and Eldhose Paul (Triple Jump), Akashdeep Singh, Vikash Singh and Paramjeet Singh (20km Race Walk), Ram Baboo (35km Race Walk), Amoj Jacob, Muhammed Ajmal, Muhammed Anas, Rajesh Ramesh, Anil Rajalingam, Mijo Chacko Kurian (Men's 4x400m Relay).

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Roamingrover86 said:

Team India :IND

Women: Jyothi Yarraji (100m Hurdles), Parul Chaudhary (3000m Steeplechase), Shaili Singh (Long Jump), Annu Rani (Javelin Throw), Bhawna Jat (20km Race Walk).

 

Men: Neeraj Chopra, DP Manu and Kishore Kumar Jena (Javelin Throw), Krishan Kumar (800m), Ajay Kumar Saroj (1500m), Santhosh Kumar Tamilarnsan (400m Hurdles), Avinash Mukund Sable (3000m Steeplechase), Sarvesh Anil Kushare (High Jump), Jeswin Aldrin and Murali Sreeshankar (Long Jump), Praveen Chithravel, Abdulla Aboobacker and Eldhose Paul (Triple Jump), Akashdeep Singh, Vikash Singh and Paramjeet Singh (20km Race Walk), Ram Baboo (35km Race Walk), Amoj Jacob, Muhammed Ajmal, Muhammed Anas, Rajesh Ramesh, Anil Rajalingam, Mijo Chacko Kurian (Men's 4x400m Relay).

This is a 28 member squad with 5 who qualified not there ( 2 injured and 3 preferring to focus on asian games and opting out ) .....

 

This is our biggest squad ever .... ( Narrowly crossing the  25 at London 2017 ) .....

 

This is our best squad ever .... 

( 3serious medal contenders .... Javelin - neeraj ( world no 3 in season world leading  )  , long jump - murali and Aldrin ( 1,2 in world leading times)  and one long shot in Praveen at Triple- ( 5th in world leading times) ..... The rest may hope for PB or final appearance 

Edited by nitinsanker

strength does not come from physical capacity but from an indomitable will. - Gandhi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...