website statistics
Jump to content

Totallympics TeamNL Huis


 Share

Recommended Posts

:wNED::wNED::wNED::wNED::wNED::wNED:

 

Vlaggendragers Worthy De Jong Lois Abbingh 900X600

:wNED::wNED::wNED::wNED::wNED::wNED:

 

~~~|| W E L K O M  I N  H E T  T O T A L L Y M P I C S  T E A M N L  H U I S ||~~~

 

:wNED::wNED::wNED::wNED::wNED::wNED:

 

 

Dit is dé Megathread voor alle nieuws, prestaties, bespiegelingen en emoties rondom het Nederlandse team tijdens de Olympische Zomerspelen in Parijs 2024!

Wie weet wat de 33e editie van de Olympische Zomerspelen ons gaan brengen? Misschien ontstaan er nieuwe gezamenlijke hoogtepunten in de Nederlandse sportgeschiedenis, die ons verbinden zoals de volleybalmannen in Atlanta 1996 of Epke Zonderland in Londen 2012. Maar vast en zeker zijn er ook teleurstellingen en maken we ons op het puntje van onze stoel zorgen over hoe het gaat met de gevallen of verslagen sporter, zoals na de val van Annemiek van Vleuten in Rio 2016 of de gemiste wissel van Sven Kramer in Vancouver 2010.

 

Wat er ook gaat gebeuren, het Totallympics TeamNL huis is erbij! Van begin tot eind en van hoogtepunt tot dieptepunt, alles kan hier gedeeld worden in het Nederlandse hoekje van Totallympics:

  • Naar welke Nederlandse sporters kijk jij het meeste uit?
  • Welk onderdeel heb jij in je hoofd al tig keer meegemaakt in de hoop op een mooie wedstrijd en een nog mooiere uitkomst?
  • Wat verwacht je van het Nederlandse team? En wanneer ben je tevreden?
  • En belangrijker nog: hebben we er een beetje ZIN IN?

 

Er zijn snacks en drankjes genoeg en de playlist draait Viva Hollandia, Wij houden van Oranje en Van links naar rechts op vol volume.

 

:wNED::wNED::wNED::wNED::wNED::wNED:

 

~~~|| T O T  Z I E N S  I N  H E T  T O T A L L Y M P I C S  T E A M N L  H U I S ||~~~

 

:wNED::wNED::wNED::wNED::wNED::wNED:

 

teamnl-huis-rob-kemps.png?rmode=max&widt

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@heywoodu@CCB @Dennis @AsensioWillemsen @Noorderling29 @Arnoud Beldman

 

Hier is ie dan, onze megathread om de Nederlandse prestaties te volgen en zo nu en dan een beetje in ons eigen taaltje te kletsen op dit mooie internationale forum. Tag vooral ook andere Nederlanders als ik iemand vergeten ben.

 

Heerlijk om op twitter en de NOS alle beelden te zien van de Nederlandse sporters die in Parijs aankomen of (zoals de atleten) nog op een laatste trainingskamp te gaan. Ook het echte TeamNL huis (bijna net zo leuk als deze digitale variant), is al bijna gereed:

 

 

 

#ZININ:hyper:

Edited by Jinzha
Link to comment
Share on other sites

Bon!! Leuke opening!

 

Ik kan echt niet wachten totdat het begint. Twee weken vrij genomen van werk en alle sociale activiteiten afgezegd of op een laag pitje gezet. Bij de laatste paar Olympische Spelen vóór corona was ik er vrijwel altijd bij, nu volg ik ze vanaf de bank. Lang getwijfeld om toch nog een paar dagen te gaan, maar gekozen om verder te sparen voor Turijn en/of LA. Jij gaat er wel een midweek naartoe, @Jinzha? Zitten de danspasjes van links naar rechts er goed genoeg in?

 

Vanaf vanavond iedere avond deze week een Olympisch journaal op NPO1. Ben niet direct fan van de NOS tijdens Olympische Spelen, maar voor Eline de Zeeuw maak ik graag een uitzondering. Vind haar erg goed presenteren. 

 

Waar kijk ik naar uit? In principe alles, maar vanuit Team NL-oogpunt toch vooral het waterpolotoernooi, de 4x400 mixed estafette bij atletiek, een aantal roeiboten en zwemsters Marrit Steenbergen en Sharon van Rouwendaal.

 

Steenbergen volg ik al heel actief sinds ze in 2015 als junior het ene na het andere record vestigde. Na zoveel tegenslagen nu toch in de wereldtop beland. Helaas vrees ik een beetje voor Sjostrom, O'Callaghan en Haughey. Als ze een medaille kan halen, zou het al fantastisch zijn. En als het goud kan worden, dan zijn de Spelen voor mij als tv-kijker eigenlijk al geslaagd.

 

Zelfde geldt een beetje voor de 4x400 mixed. Nederland moet hopen dat GB en USA hun sterkste lopers niet opstelt, dan is er een kans op goud. Maar als GB met het viertal Hudson-Smith, Anning, Dobson, Nielsen start en USA met McLaughlin en Hall, dan zijn onze kansen wel verkeken. 

 

Ik kijk ook heel erg uit naar de waterpolosters. Na zulke spannende wedstrijden in de WK-finale van 2023 en EK-finale van 2024 kan dat ook bijna niet anders. Eerste wedstrijd tegen Hongarije kan zomaar eens heel bepalend worden voor de rest van het toernooi. 

 

En bij het roeien zijn de verwachtingen terecht heel hoog gespannen. Het meest kijk ik uit naar Twellaar/Broenink. Twee sympathieke gasten die allebei hun kans in de skiff opofferen om samen goud te winnen. Ben wel een beetje bang voor Roemenië, maar kans op goud maken ze sowieso.

 

Sharon van Rouwendaal in het open water dan. Ik vind het zo onterecht dat er zo weinig media-aandacht voor haar is, ook al is ze de Olympisch kampioen van Rio en winnares van het zilver in Tokyo. Een geweldige zwemster 'met een kop erop', iemand die nooit voor de makkelijke weg kiest. Haar gun ik een geweldig afscheid!

 

Tot slot: een paar verrassingen zou leuk zijn ... iets bij het beachvolleybal, tennis of turnen ofzo. Dan kunnen de bezoekers van het Team NL House ook helemaal los gaan!

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Het voelt ineens raar om in het Nederlands op Totallympics te posten :d 

 

Ik heb overal wel zin in eigenlijk, op een paar sporten na (paardensport behalve het springen, zeilen, kunstzwemmen, ritmische gymnastiek, dat doet me allemaal nogal weinig). Morgen nog even werken, daarna half augustus pas weer :cheer: 

 

We moeten eigenlijk nog even iets met een tijdlijn maken waar we de serieuze medaillekansen tegen de tijd afzetten, als bewapening tegen dat geneuzel wat er rond Tokyo was toen Nederland in de eerste twee dagen nog niet won :p (wat helemaal niet echt tegen de verwachtingen in ging)

Edited by heywoodu

If you'd like to help our fellow Totallympics member Bruna Moura get to the 2026 Winter Olympics, after her car crash on the way to the 2022 Olympics, every tiny bit of help would be greatly appreciated! Full story and how to help can be found here!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, CCB said:

 

Ik kan echt niet wachten totdat het begint. Twee weken vrij genomen van werk en alle sociale activiteiten afgezegd of op een laag pitje gezet. Bij de laatste paar Olympische Spelen vóór corona was ik er vrijwel altijd bij, nu volg ik ze vanaf de bank. Lang getwijfeld om toch nog een paar dagen te gaan, maar gekozen om verder te sparen voor Turijn en/of LA. Jij gaat er wel een midweek naartoe, @Jinzha? Zitten de danspasjes van links naar rechts er goed genoeg in?

 

Ik sta iedere avond te oefenen ja! De tweede week ben ik van maandag t/m vrijdag in Parijs met mijn vriendin en twee vrienden. De donderdag en vrijdag gaan we naar het TeamNL huis om hopelijk live de hockeyfinales te zien en een aantal mooie medailles bij atletiek en baanwielrennen. Daarom hoop ik stiekem een beetje extra op medailles voor Sharon van Rouwendaal en de hockeyteams, zodat we ook huldigingen bij kunnen wonen! De atleten en baanwielrenners zullen denk ik niet gaan huldigen, omdat ze de de dagen daarna nog door moeten.

 

Daarnaast heb ik bij Puck Pieterse hetzelfde gevoel als dat jij bij Marrit Steenbergen beschrijft: ik wist al een jaar of vijf geleden dat ze een aanstormend talent bij het mountainbiken en veldrijden was en volgde regelmatig haar resultaten. Het is bizar hoe zij vorig jaar is gedebuteerd op het senioren niveau. Ik hoop echt dat ze het spannend kan maken of zelfs de thuisfavoriete Pauline Ferrrand-Prevot kan verslaan.

 

Ook kijk ik enorm uit naar Mathieu van der Poel op de wegwedstrijd, gewoon omdat hij zo'n spectaculaire atleet is. En natuurlijk naar de 4x400m estafettes, wat gewoon een fantastische groep is. Een medaille op een van de estafettes zou fantastisch zijn en we hebben met de mixed en dames twee serieuze kansen.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, heywoodu said:

Het voelt ineens raar om in het Nederlands op Totallympics te posten :d 

 

Ik heb overal wel zin in eigenlijk, op een paar sporten na (paardensport behalve het springen, zeilen, kunstzwemmen, ritmische gymnastiek, dat doet me allemaal nogal weinig). Morgen nog even werken, daarna half augustus pas weer :cheer: 

 

We moeten eigenlijk nog even iets met een tijdlijn maken waar we de serieuze medaillekansen tegen de tijd afzetten, als bewapening tegen dat geneuzel wat er rond Tokyo was toen Nederland in de eerste twee dagen nog niet won :p (wat helemaal niet echt tegen de verwachtingen in ging)

Ja het programma is vrijwel hetzelfde, dus ook nu is het de eerste week echt even opstarten voordat er dagen komen met meerdere medaillekansen. Hoe leuk zou het zijn als de dames bij het handboogschieten voor een verrassing zorgen op dag 1! De medaille van Wijler/Schloesser had ik in Tokyo ook totaal niet zien aankomen.

 

Ik heb in de medal predictions thread een keer een (optimistische) poging gedaan om de medaillekansen per dag op een rij te zetten:

 

Day 1 Saturday 27 July (0-1 medals)

Road cycling: Ellen van Dijk (W time trial)

 

Day 2 Sunday 28 July (0-2 medals)

Mountain bike: Puck Pieterse (W cross country)

Swimming: Arno Kamminga or Caspar Corbeau (M 100m breast)

 

Day 3 Monday 29 July (0-1 medals)

Swimming: Tes Schouten (W 100m breast)

 

Day 4 Tuesday 30 July (0-1 medals)

Judo: Joanne van Lieshout (W -63kg)

 

Day 5 Wednesday 31 July (3-5 medals)

Judo: Sanne van Dijke (W -70kg)

Rowing: M4x and W4x

Swimming: Marrit Steenbergen (W 100m free) and Caspar Corbeau (M 200m breast)

 

Day 6 Thursday 1 August (4-7 medals)

Judo: Michael Korrel (M -100kg) and Guusje Steenhuis (W -78kg)

Rowing: M2x and W4-

Sailing: Duetz/Van Aanholt (W skiff) and Van de Werken/Lambriex (M skiff)

Swimming: Tes Schouten (W 200m breast)

 

Day 7 Friday 2 August (2-5 medals)

Archery: Mixed team

BMX racing: Niek Kimmann:cry: or Laura Smulders

Judo: Marit Kamps (W +78kg)

Rowing: W2-

Sailing: Luc van Opzeeland (M IQFoil)

 

Day 8 Saturday 3 August (3-5 medals)

Athletics: Mixed 4x400m relay

Road cycling: Mathieu van der Poel (M road race)

Rowing: W1x, M1x and M8-

 

Day 9 Sunday 4 August (0-2 medals)

Equestrian: Dinja van Liere (dressage)

Road cycling: Lorena Wiebes or Demi Vollering (W road race)

 

Day 10 Monday 5 August (0-1 medals)

Athletics: Sifan Hassan (W 5000m?)

 

Day 11 Tuesday 6 August (1-2 medals)

Sailing: Marit Bouwmeester (W dinghy)

Track Cycling: M team sprint

 

Day 12 Wednesday 7 August (0-1 medals)

Sailing: Laila van der Meer / Bjarne Bouwer (mixed multihull)

 

Day 13 Thursday 8 August (2-4 medals)

Athletics: Femke Bol (W 400mH)

Hockey: Men’s team

Swimming: Sharon van Rouwendaal (W 10 km open water)

Track cycling: Hetty van der Wouw (W Keirin)

 

Day 14 Friday 9 August (2-4 medals)

Athletics: Lieke Klaver (W 400m)

Breaking: India Sardjoe (W breaking)

Hockey: Women’s team

Track Cycling: Harrie Lavreysen (M sprint)

 

Day 15 Saturday 10 August (1-3 medals)

Athletics: Women’s 4x400m relay and Abdi Nageeye (M marathon)

Water polo: Women’s team

 

Day 16 Sunday 11 August (1-2 medals)

Athletics: Sifan Hassan (W marathon??)

Track Cycling: Harrie Lavreysen (M keirin)

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Jinzha said:

Ja het programma is vrijwel hetzelfde, dus ook nu is het de eerste week echt even opstarten voordat er dagen komen met meerdere medaillekansen. Hoe leuk zou het zijn als de dames bij het handboogschieten voor een verrassing zorgen op dag 1! De medaille van Wijler/Schloesser had ik in Tokyo ook totaal niet zien aankomen.

 

Ik heb in de medal predictions thread een keer een (optimistische) poging gedaan om de medaillekansen per dag op een rij te zetten:

 

Day 1 Saturday 27 July (0-1 medals)

Road cycling: Ellen van Dijk (W time trial)

 

Day 2 Sunday 28 July (0-2 medals)

Mountain bike: Puck Pieterse (W cross country)

Swimming: Arno Kamminga or Caspar Corbeau (M 100m breast)

 

Day 3 Monday 29 July (0-1 medals)

Swimming: Tes Schouten (W 100m breast)

 

Day 4 Tuesday 30 July (0-1 medals)

Judo: Joanne van Lieshout (W -63kg)

 

Day 5 Wednesday 31 July (3-5 medals)

Judo: Sanne van Dijke (W -70kg)

Rowing: M4x and W4x

Swimming: Marrit Steenbergen (W 100m free) and Caspar Corbeau (M 200m breast)

 

Day 6 Thursday 1 August (4-7 medals)

Judo: Michael Korrel (M -100kg) and Guusje Steenhuis (W -78kg)

Rowing: M2x and W4-

Sailing: Duetz/Van Aanholt (W skiff) and Van de Werken/Lambriex (M skiff)

Swimming: Tes Schouten (W 200m breast)

 

Day 7 Friday 2 August (2-5 medals)

Archery: Mixed team

BMX racing: Niek Kimmann:cry: or Laura Smulders

Judo: Marit Kamps (W +78kg)

Rowing: W2-

Sailing: Luc van Opzeeland (M IQFoil)

 

Day 8 Saturday 3 August (3-5 medals)

Athletics: Mixed 4x400m relay

Road cycling: Mathieu van der Poel (M road race)

Rowing: W1x, M1x and M8-

 

Day 9 Sunday 4 August (0-2 medals)

Equestrian: Dinja van Liere (dressage)

Road cycling: Lorena Wiebes or Demi Vollering (W road race)

 

Day 10 Monday 5 August (0-1 medals)

Athletics: Sifan Hassan (W 5000m?)

 

Day 11 Tuesday 6 August (1-2 medals)

Sailing: Marit Bouwmeester (W dinghy)

Track Cycling: M team sprint

 

Day 12 Wednesday 7 August (0-1 medals)

Sailing: Laila van der Meer / Bjarne Bouwer (mixed multihull)

 

Day 13 Thursday 8 August (2-4 medals)

Athletics: Femke Bol (W 400mH)

Hockey: Men’s team

Swimming: Sharon van Rouwendaal (W 10 km open water)

Track cycling: Hetty van der Wouw (W Keirin)

 

Day 14 Friday 9 August (2-4 medals)

Athletics: Lieke Klaver (W 400m)

Breaking: India Sardjoe (W breaking)

Hockey: Women’s team

Track Cycling: Harrie Lavreysen (M sprint)

 

Day 15 Saturday 10 August (1-3 medals)

Athletics: Women’s 4x400m relay and Abdi Nageeye (M marathon)

Water polo: Women’s team

 

Day 16 Sunday 11 August (1-2 medals)

Athletics: Sifan Hassan (W marathon??)

Track Cycling: Harrie Lavreysen (M keirin)

 

Dat is een handig overzicht zo! Ik moet wel zeggen dat een medailleloos openingsweekeinde een domper zou zijn, met name Pieterse buiten het podium zou wel echt een teleurstelling zijn :p 

If you'd like to help our fellow Totallympics member Bruna Moura get to the 2026 Winter Olympics, after her car crash on the way to the 2022 Olympics, every tiny bit of help would be greatly appreciated! Full story and how to help can be found here!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook een paar voorspellingen gedaan qua reële medaillekansen per evenement. Hierbuiten zijn er ook nog wel een aantal mogelijke verrassingen denk ik, zoals in het judo of tennis. Al met al denk ik toch wel minimaal 30 medailles en hopelijk 10+ goud

 

3X3 Basketball Men's team - 50% chance

 

Athletics 4x400M (W) - 70% chance
4x400M (Mixed) - 60% chance
Shot Put (W) - 30% chance
400M Hurdles (W) - 99% chance
Heptathlon (W) - 60% chance
1.500M (M) - 20% chance
Marathon (M) - 20% chance

 

Additionally, Sifan Hassan is a big X-factor. She hasn't yet announced what events she will perform in (1.500M, 5.000M, 10.000M, and/or marathon), but I expect at least 1 medal from her

 

Track Cycling 
Team Sprint (M) - 99% chance
Keirin (M) - 80% chance
Individual Sprint (M) - 99% chance
Madison (M) - 20% chance
Keirin (W) - 20% chance
Madison (W) - 20% chance

 

Beach volleyball 
Men - 30% chance
Women - 20% chance

 

BMX 
Racing (W) - 30% chance

 

Breakdancing 
Men - 30% chance
Women - 50% chance

 

Handball 
Women - 40% chance

 

Field Hockey 
Men - 70% chance
Women - 99% chance

 

Judo 
-81kg (M) - 20% chance
-63kg (W) - 50% chance
-70kg (W) - 20% chance
Mixed event - 20% chance

 

Mountainbike 

Women - 90% chance

 

Equestrian 
Jumping (Individual) - 30% chance
Jumping (Team) - 30% chance
Dressage (Individual) - 20% chance
Dressage (Team) - 20% chance

 

Rowing 
M1x - 80% chance
M2x - 80% chance
M4x - 90% chance
M4- - 20% chance
M8+ - 40% chance
W1x - 95% chance
W2x - 20% chance
W2- - 90% chance
W4x - 50% chance
W4- - 50% chance

 

Synchronised Swimming 
Duet (W) - 60% chance

 

Water Polo 
Women - 70% chance

 

Road cycling 
Men's race - 40% chance
Women's race - 70% chance
Women's time trial - 50% chance

 

Sailing 
49er (M) - 70% chance

ILCA 7 (M) - 30% chance
IQFoil (M) - 80% chance
49er FX (W) - 80% chance
ILCA 6 (W) - 40% chance
IQFoil (W) - 30% chance
Nacra17 (Mixed) - 50% chance

 

Swimming 

100m breaststroke (M) - 30% chance
200m breaststroke (M) - 30% chance
100m freestyle (W) - 20% chance
100m breaststroke (W) - 30% chance

200m breaststroke (W) - 40% chance
200m medley (W) - 20% chance
10km Open Water (W) - 60% chance

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, BMOlympics said:

Ik heb ook een paar voorspellingen gedaan qua reële medaillekansen per evenement. Hierbuiten zijn er ook nog wel een aantal mogelijke verrassingen denk ik, zoals in het judo of tennis. Al met al denk ik toch wel minimaal 30 medailles en hopelijk 10+ goud

 

Athletics 4x400M (W) - 70% chance
4x400M (Mixed) - 60% chance
Shot Put (W) - 30% chance
400M Hurdles (W) - 99% chance
Heptathlon (W) - 60% chance
1.500M (M) - 20% chance
Marathon (M) - 20% chance

 

Additionally, Sifan Hassan is a big X-factor. She hasn't yet announced what events she will perform in (1.500M, 5.000M, 10.000M, and/or marathon), but I expect at least 1 medal from her

 

Mooie voorspellingen! Ik zou zelf Anouk Vetter eerder rond de 30% kans schatten, vergelijkbaar met Jessica Schilder en net iets meer kans dan Laros of Nageeye. En ik zou de 4x400m vrouwen nog toevoegen met laten we zeggen 30-40% kans! Ik vind dat Lisanne de Witte de laatste tijd goed in vorm is en ook Cathelijn Peters is een vrij stabiele factor geworden.

Vooral de series worden lastig, want die zijn op vrijdagochtend precies tussen de 400mH finale (donderdagavond) en de 400m finale (vrijdagavond), dus de vraag is of we zonder Bol en Klaver wel door de serie komen. Ik zit die ochtend in het stadion, dus ik ga mijn best doen om ze er doorheen te schreeuwen!

 

Ik dacht dat ondertussen de verwachting was dat Sifan Hassan alle vier de onderdelen ging proberen, hoe onrealistisch dat ook is. Ik ben wel bang dat ze zichzelf daarmee in de voet schiet en uiteindelijk zonder medaille terug naar huis gaat. Een focus vol op de marathon had haar echt tot een favoriet kunnen maken denk ik.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Latest Posts around Totallympics

    • I'm as traditional and anti-Super League as anyone you can get, but i'm optimistic about the new format.   For one it's still totally opposite of what the Super League wants to be. We don't have a closed league with 30+ matches in a season and you also depend on the domestic leagues to qualify.    Also, as good as the old group stage format was, the last few years it became very double sided in my view. In the 2000s and early 2010s it was much more interesting, when the teams were more equal in strength and surprises happened. But in the past few years, with all the money involved the gap is widening between the elite 10 teams and the rest.    And we usually got 2-3 really strong groups, where some teams got screwed and then we had 5 rather easy groups, with the big teams there had a cruise to the knockout stage, where after 3 matches it was virtually known what the final standing will be.   Now in the new format, where the knockout bracket is fixed by the positions in the league, there will be intrigue till the end i reckon. Plus with only 1 match between teams, there is a higher chance for a smaller team to upset a bigger one. If you have Man City - Sparta in 2 matches, you definitely know City are winning at minimum 1 of them. But in only 1 round, if they miss to beat Sparta, then lose to team 2 and have another draw with a smaller team, then their position in the table is affected much more serious.   I also really like, that after the league phase, we don't get teams dropping to the lower competitions. I have enough of teams like Barcelona or Man Utd phoning and moaning, when they drop to the Europa League. If you don't make the knockouts you are out, done..   The one thing i definitely don't like about the switch is that they gave 2 of the extra spots again to the top Nations with this bogus "best country coef. in a year" spot. They should have given them to the Q nations. The top 5 leagues have enough teams already. 
    • Lill was well on her way to silver, had a small but 'annoying' fall and just seemed to be kind of broken from then on, with first Terpstra catching her and at the end Berta doing the same  
    • Yeah, Friday I was just trying to stay on my feet, quite a fever, feeling super cold and bloody hot at the same time, dizzy and so on, watched Aline's heat before stepping back into bed and didn't really care about watching anything else that day     Luckily it's a lot better now, so I can enjoy the day more or less as normal.
    • I have no idea about what's happened and how, but Martina Berta won the bronze medal
    • Oh, I was just thinking since you weren’t sharing anything about it in the thread at the time that you weren’t watching, but I guess I was mistaken 
    • After the 'Will Griggs on fire' thing at Euro 2016, that had totally disappeared, but yeah, this summer...it. is. everywhere.   Go away  
    • I never want to hear “Freed from Desire” after today, I can’t seem to escape it I swear 
    • Definitely not, watched that as well Friday     Mostly looking forward to the marathon next week though, that's definitely her main thing.
    • Women's T54 800m, time to watch the first and so far only Paralympian who has ever been in my house  (Aline Rocha )   Her husband fought tooth and nail to get the IPC to release the geoblock for the YT streams in Brazil, because the rights holder wasn't doing anything with the rights, and it worked, apparently the streams are available in Brazil now  
×
×
  • Create New...