website statistics
Jump to content

Totallympics TeamNL Huis


 Share

Recommended Posts

Posted (edited)
7 minutes ago, wamel042 said:

Vandaar het woord outsiders.....juist de (totaal) onverwachte medailles zijn soms de meeste memorabele.

 

 

Maar dan kunnen we het hele team wel noemen.. hoe graag ik het ook zou willen, het dames turnen gaat met het team nooit een medaille leveren, tenzij iedereen van de balk valt bij de tegenstanders.

 

Dat is geen outsider meer, dat is gewoon meedoen om het meedoen en niet om de winst.

Edited by AsensioWillemsen
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, AsensioWillemsen said:

Maar dan kunnen we het hele team wel noemen.. hoe graag ik het ook zou willen, het dames turnen gaat met het team nooit een medaille leveren, tenzij iedereen van de balk valt bij de tegenstanders.

Remember Steven Bradbury Salt Lake 2002 :yikes:

Link to comment
Share on other sites

Leuk, een topic in het Nederlands.

 

De zwemdames op de 4x100 vrij komen écht niet in aanmerking voor een medaille. Gracenote heeft ze wel op zilver staan, maar dat komt alleen door hun wereldtitel die ze zonder concurrentie in Doha konden ophalen. Australië en VS staan ver boven de rest, China heeft een sterk team, maar ook Canada, Zweden en Frankrijk zijn echt wel een stuk sterker dan het Nederlands team. Voor Marrit Steenbergen een mooie manier om even in te zwemmen voor haar belangrijkste individuele nummer, de 100 vrij. 

 

Ik mis in het overzicht eigenlijk ook Jorinde van Klinken. Zij hoort wat mij betreft bij de top 5 van de wereld op discuswerpen. Misschien kan ze op een goede avond voor een verrassende medaille zorgen!

 

Laatste outsiders komen voor mij toch uit de turnhal: niet het team (die mogen al blij zijn als ze zonder Eythora Thorsdottir de teamfinale halen), maar wel Sanne Wevers op balk en Naomi Visser op brug.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Jinzha said:

Mooie voorspellingen! Ik zou zelf Anouk Vetter eerder rond de 30% kans schatten, vergelijkbaar met Jessica Schilder en net iets meer kans dan Laros of Nageeye. En ik zou de 4x400m vrouwen nog toevoegen met laten we zeggen 30-40% kans! Ik vind dat Lisanne de Witte de laatste tijd goed in vorm is en ook Cathelijn Peters is een vrij stabiele factor geworden.

Vooral de series worden lastig, want die zijn op vrijdagochtend precies tussen de 400mH finale (donderdagavond) en de 400m finale (vrijdagavond), dus de vraag is of we zonder Bol en Klaver wel door de serie komen. Ik zit die ochtend in het stadion, dus ik ga mijn best doen om ze er doorheen te schreeuwen!

 

Ik dacht dat ondertussen de verwachting was dat Sifan Hassan alle vier de onderdelen ging proberen, hoe onrealistisch dat ook is. Ik ben wel bang dat ze zichzelf daarmee in de voet schiet en uiteindelijk zonder medaille terug naar huis gaat. Een focus vol op de marathon had haar echt tot een favoriet kunnen maken denk ik.

Ik zie Meuwly er niet voor aan om onnodige risico's te nemen. Die start in de series 4x400 meter gewoon met Bol, maar zonder Klaver en Peeters (die heeft namelijk mogelijk ook de finale 400 horden dan net achter de rug). Dus zoiets als Saalberg, van der Schoot, De Witte en Bol. Bol loopt gecontroleerd snel en weet als slotloopster wat ze moet doen. 

 

Op de 4x400 mixed ben ik heel benieuwd naar de eerste ronde. Je mag namelijk als land maximaal 5 lopers gebruiken gerekend over de series en de finale. Dus gaat hij Bol of Klaver sparen (denk het niet) of Bonevacia of Klein Ikkink (denk het wel, Omalla mag de series lopen).

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, CCB said:

Ik zie Meuwly er niet voor aan om onnodige risico's te nemen. Die start in de series 4x400 meter gewoon met Bol, maar zonder Klaver en Peeters (die heeft namelijk mogelijk ook de finale 400 horden dan net achter de rug). Dus zoiets als Saalberg, van der Schoot, De Witte en Bol. Bol loopt gecontroleerd snel en weet als slotloopster wat ze moet doen. 

 

Op de 4x400 mixed ben ik heel benieuwd naar de eerste ronde. Je mag namelijk als land maximaal 5 lopers gebruiken gerekend over de series en de finale. Dus gaat hij Bol of Klaver sparen (denk het niet) of Bonevacia of Klein Ikkink (denk het wel, Omalla mag de series lopen).

Ik heb Meuwly ook hoog zitten, dus alle vertrouwen dat hij het goed regelt inderdaad. En met een goede loting moet het voor Bol inderdaad te doen zijn om met een gecontroleerde 400m plaatsing veilig te stellen. Maar met het niveau op de Spelen kan dat alsnog een inhaalrace betekenen.

 

Jorinde van Klinken is ook nog een goede suggestie trouwens! Ik vind haar altijd heel lastig te peilen sinds ze een keer op een open veld met windvoordeel in de VS heel ver gooide. In het begin had ze moeite om dat naar stadions te vertalen, maar op het EK in Rome gooide alleen Perkovic verder, dus er is zeker iets mogelijk in Parijs!

Link to comment
Share on other sites

Hoofdcoach van het roeien, Eelco Meenhorst, zet in op slechts 2 gouden medailles (bij de mannen en de vrouwen in totaal). Zou hij zich indekken, omdat hij weet dat de vorm er niet is, of wil hij gewoon niet dat het achteraf tegenvalt? Met minder dan 4 gouden medailles zouden ze in mijn optiek echt wel teleurstellen. 

 

Ik zet in op goud voor Florijn (skiff), Clevering/Meester (twee zonder), Broenink/Twellaar (dubbeltwee) en Metsemakers/Florijn/Wieten/van Lierop (dubbelvier). Al is het voor géén van deze vier een één-tweetje. Concurrentie is groot.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CCB said:

Hoofdcoach van het roeien, Eelco Meenhorst, zet in op slechts 2 gouden medailles (bij de mannen en de vrouwen in totaal). Zou hij zich indekken, omdat hij weet dat de vorm er niet is, of wil hij gewoon niet dat het achteraf tegenvalt? Met minder dan 4 gouden medailles zouden ze in mijn optiek echt wel teleurstellen. 

 

Ik zet in op goud voor Florijn (skiff), Clevering/Meester (twee zonder), Broenink/Twellaar (dubbeltwee) en Metsemakers/Florijn/Wieten/van Lierop (dubbelvier). Al is het voor géén van deze vier een één-tweetje. Concurrentie is groot.

Ik dacht in het interview even dat hij 2x2 gouden medailles bedoelde, wat net zo goed een haalbaar doel is zoals je al aangeeft. Ik denk ook dat de vier boten die je noemt het meest kansrijk zijn.

 

Tegelijkertijd zou je na de goede resultaten van afgelopen jaren bijna vergeten dat Nederland nog nooit 2 of meer gouden medailles in het roeien op één Olympische Spelen heeft gehaald. Misschien moeten we zijn doelstelling dan ook vooral interpreteren als "op zijn allerminst 2 gouden medailles om het record te verbeteren".

Link to comment
Share on other sites

Morgen de eerste Nederlanders in actie!:cheer:

 

Handbal is altijd een leuke teamsport om te kijken en fijn om het toernooi te beginnen met de op papier makkelijkste tegenstander.

 

Ik ben ook heel benieuwd naar wat de dames bij het handboogschieten kunnen bereiken. Dat WK waar ze vierde werden lijkt steeds minder een uitschieter, ik heb het idee dat ze sindsdien meerdere goede toernooien hebben gedraaid, zoals het EK en de OKT's.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Jinzha said:

Tegelijkertijd zou je na de goede resultaten van afgelopen jaren bijna vergeten dat Nederland nog nooit 2 of meer gouden medailles in het roeien op één Olympische Spelen heeft gehaald.

Maar ja, dat zou wel volledig los moeten staan van de verwachtingen voor nu. Verhoudingen en kansen verschuiven gedurende de jaren nou eenmaal, volgens mij kan men moeilijk stellen dat het met Nederland achteruit is gegaan in het roeien :p 

If you'd like to help our fellow Totallympics member Bruna Moura get to the 2026 Winter Olympics, after her car crash on the way to the 2022 Olympics, every tiny bit of help would be greatly appreciated! Full story and how to help can be found here!

Link to comment
Share on other sites

Tja van de 4 boten die genoemd zijn (W1x, W2-, M2x en M4x) denk ik dat er echt wel minstens 1 wordt afgetroefd. En buiten die boten zie ik alleen Simon van Dorp (M1x) een onverwachte gouden medaille pakken. Dus denk dat 3 goud sowieso realistischer is dan 4. Twee is inderdaad wel ietwat pessimistisch. 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Latest Posts around Totallympics

    • Italy will raise it to Jury.   Perini's cellphone was in the bag which was kept in the boat. It was not intentional as per him.
    • Giacomo Perini, who originally won bronze in men’s PR1 single sculls, were found to be using communication equipment during the final and has been excluded from the event (ranked dead last) 
    • And last but not least, American gold for the women.  
    • Incredible drama though, with a huge last 200m charge from ! 
    • Oksana Zubkovska just won her 5th consecutive gold in women's long jump at the age of 41. She's just fenomenal woman, who tried to convince doctors that she is healthy at her junior age. 
    • It might have some advantages, I get that, but it doesn't take away the fact that you simply can't make a remotely fair league standing when teams don't all play each other. There's no way you can compare team A and B on number of points gained when they didn't play the same teams (and/or each other)...
    • I'm as traditional and anti-Super League as anyone you can get, but i'm optimistic about the new format.   For one it's still totally opposite of what the Super League wants to be. We don't have a closed league with 30+ matches in a season and you also depend on the domestic leagues to qualify.    Also, as good as the old group stage format was, the last few years it became very double sided in my view. In the 2000s and early 2010s it was much more interesting, when the teams were more equal in strength and surprises happened. But in the past few years, with all the money involved the gap is widening between the elite 10 teams and the rest.    And we usually got 2-3 really strong groups, where some teams got screwed and then we had 5 rather easy groups, with the big teams there had a cruise to the knockout stage, where after 3 matches it was virtually known what the final standing will be.   Now in the new format, where the knockout bracket is fixed by the positions in the league, there will be intrigue till the end i reckon. Plus with only 1 match between teams, there is a higher chance for a smaller team to upset a bigger one. If you have Man City - Sparta in 2 matches, you definitely know City are winning at minimum 1 of them. But in only 1 round, if they miss to beat Sparta, then lose to team 2 and have another draw with a smaller team, then their position in the table is affected much more serious.   I also really like, that after the league phase, we don't get teams dropping to the lower competitions. I have enough of teams like Barcelona or Man Utd phoning and moaning, when they drop to the Europa League. If you don't make the knockouts you are out, done..   The one thing i definitely don't like about the switch is that they gave 2 of the extra spots again to the top Nations with this bogus "best country coef. in a year" spot. They should have given them to the Q nations. The top 5 leagues have enough teams already. 
    • Lill was well on her way to silver, had a small but 'annoying' fall and just seemed to be kind of broken from then on, with first Terpstra catching her and at the end Berta doing the same  
    • Yeah, Friday I was just trying to stay on my feet, quite a fever, feeling super cold and bloody hot at the same time, dizzy and so on, watched Aline's heat before stepping back into bed and didn't really care about watching anything else that day     Luckily it's a lot better now, so I can enjoy the day more or less as normal.
×
×
  • Create New...