website statistics
Jump to content

Totallympics TeamNL Huis


 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Jinzha said:

Wanneer is de shootoff eigenlijk? Is dat dan op de dag van het mixed toernooi pas? Ik had verwacht dat het direct na de plaatsingsronde was, maar toen bleef het stil.

 

Edit: ik lees net dat we al verloren hebben:nopompom:

Shoot-off staat gepland op zaterdag om 10.00 uur. Alle kans dus nog! Bij winst volgende week vrijdagochtend tegen topseed Zuid-Korea.

Link to comment
Share on other sites

Bij het roeien wordt woelig water verwacht. In de buitenste banen (1 en 6) schijn je veel voordeel of juist veel nadeel te hebben (net hoe de wind waait). Nederland is vandaag bij de loting in 6 van de 9 onderdelen in baan 1 of 6 ingedeeld, terwijl Nederland in veel gevallen een 'beschermde' status had. Alleen in de W2- (Clevering/Meester) en beide skiffonderdelen start Nederland vanuit een andere baan, in alle gevallen baan 3.

 

Dat is toch wel raar. Heb je een beschermde status, wordt je in een baan gezet waar het óf heel erg mee kan zitten, of heel erg tegen. Nou ja, hopen maar dat het zaterdag en zondag niet te hard waait.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Jinzha said:

Hartstikke drukke dag meteen, bijna geen tijd om op het forum te posten;)

 

Kom op Van Dijk en Vollering!!:hyper:

Precies, nauwelijks te doen om ook een forum nog helemaal bij te houden. Respect voor de users die dit wel kunnen :rolleyes:.

 

Beetje gemengde eerste dag wat mij betreft.

 

Negatieve uitschieters waren toch wel de hockeyploegen. Ik heb zowel de dames als de heren de laatste jaren niet zó slordig zien spelen. Vooral de mannen deden me terugdenken aan Tokyo 2020, toen niets wilde lukken. De vrouwen moeten gewoon even een cursusje afronden op doel volgen, alles recht op de keeper schieten werkt meestal niet.

 

Positief was de finaleplaats voor Loran de Munck op voltige. Erg knap dat hij ook op Olympisch niveau bij de beste 8 van de wereld hoort. De winst van de waterpolodames was goed voor het vertrouwen. Het was geen al te beste wedstrijd, maar meteen de - op papier - moeilijkste wedstrijd in de groep winnen is gewoon knap. 

 

Verrast was ik door de zwemploeg. Corbeau en Kamminga doen volledig mee voor het podium op de 100 meter schoolslag. Het niveau zit heel dicht op elkaar. Het kan een medaille worden, of een 7e en 8e plaats. Negatieve verrassing was dan toch Marrit Steenbergen. Haar split van 52.42 viel tegen. Acht zwemsters (van wie er zes haar concurrent zijn op de individuele 100 vrij) waren sneller (zelfs twee als startzwemster). 

 

Tot slot de roeiers. Broenink en Twellaar, mijn favoriete boot, roeiden onrustig en verkrampt. Ierland was in een andere heat ook ruim sneller. Ik vrees een beetje voor hun kansen. De rest van de boten deed wat ze moesten doen, behalve de dames dubbeltwee. Maar daarvan verwachtten we ook niet al teveel.

 

En dan de echte tot slot: Ellen van Dijk. Tja, achteraf is het makkelijk praten, maar als je hoort dat de enkelbreuk niet het enige malheur was, had de bondscoach hier dan niet moeten ingrijpen en Riejanne Markus een kans moeten geven. Ik hoor of lees er niets over, maar het zou niet voor het eerst zijn dat Nederland door een blunder van bondscoach Loes Gunnewijk een medaille misloopt.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag dan hopelijk de eerste dag met medailles. Zolang Puck Pieterse niet lek rijdt moet zilver sowieso wel haalbaar zijn, en als het regent zie ik haar meedoen voor het goud.

 

Verder de 100m schoolslag voor mannen waar zeker een medaillekans is. Zelf moet ik toegeven dat ik vrij pessimistisch ben, ik denk dat Peaty, Qin en Fink aan het langste eind trekken maar met een PR van Corbeau of een zeer goede race van Kamminga is brons of zilver gewoon realistisch. 

 

Dan nog wat kansjes in handboogschieten (V), schermen, kano slalom en skateboarden, maar daar zou een medaille al een wereldprestatie zijn. 

 

Ben ook benieuwd naar hoe de zeilers starten, het zijn allemaal toch wel wat kansrijke klasses. Sara Wennekes start geloof ik wel met een penalty in de eerste bij de IQFoil, dus dat is minder.

 

In het roeien mogen we hopen dat de vrouwen twee-zonder en vier-zonder hun heat winnen, en de mannen vier-zonder verwacht ik minder van maar het zou mooi zijn. Vrouwen dubbeltwee komen hopelijk uit de herkansingen, maar na gisteren weet ik niet of een medaille realistisch is.

 

Beachvolleyball en tennis starten ook met Nederlanders, vooral beachvolleyball is een sport waar alles mogelijk is met de juiste vorm.

 

Al met al ben ik erg benieuwd, maar hoop toch wel stiekem dat we minstens 2 medailles halen vandaag:d

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, BMOlympics said:

Vandaag dan hopelijk de eerste dag met medailles. Zolang Puck Pieterse niet lek rijdt moet zilver sowieso wel haalbaar zijn, en als het regent zie ik haar meedoen voor het goud.

 

Verder de 100m schoolslag voor mannen waar zeker een medaillekans is. Zelf moet ik toegeven dat ik vrij pessimistisch ben, ik denk dat Peaty, Qin en Fink aan het langste eind trekken maar met een PR van Corbeau of een zeer goede race van Kamminga is brons of zilver gewoon realistisch. 

 

Dan nog wat kansjes in handboogschieten (V), schermen, kano slalom en skateboarden, maar daar zou een medaille al een wereldprestatie zijn. 

 

Ben ook benieuwd naar hoe de zeilers starten, het zijn allemaal toch wel wat kansrijke klasses. Sara Wennekes start geloof ik wel met een penalty in de eerste bij de IQFoil, dus dat is minder.

 

In het roeien mogen we hopen dat de vrouwen twee-zonder en vier-zonder hun heat winnen, en de mannen vier-zonder verwacht ik minder van maar het zou mooi zijn. Vrouwen dubbeltwee komen hopelijk uit de herkansingen, maar na gisteren weet ik niet of een medaille realistisch is.

 

Beachvolleyball en tennis starten ook met Nederlanders, vooral beachvolleyball is een sport waar alles mogelijk is met de juiste vorm.

 

Al met al ben ik erg benieuwd, maar hoop toch wel stiekem dat we minstens 2 medailles halen vandaag:d

Voor 2 medailles zou ik direct tekenen! 

 

Ik denk dat de schoolslagzwemmers in de finale toch wel dieper de 58 induiken, hopelijk kan Kamminga daarin mee. Hij moet gewoon volle bak starten de eerste 50 en vervolgens de race van zijn leven zwemmen. Corbeau mist van nature snelheid, dus daar verwacht ik niet zoveel van. 

 

Puck wordt spannend. Ik zie haar Pauline Ferrand Prevot-van Baarle echt wel goed partij geven. Een medaille zou al heel mooi zijn.

Link to comment
Share on other sites

Veel beter begin van de handboogschutters vandaag. Met name Roeffen schoot overtuigend nu.

 

Rest van de ochtend heb ik ook naar :ITA - :DOM bij het volleybal gekeken, een mooie spannende strijd in de poule die voor onze meiden wel erg moeilijk gaat worden.

 

 

Nu aftellen tot Pieterse vs Ferrand-Prevot!

En dan op een tweede scherm handboogschieten en beachvolleybal volgen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dennis said:

Zit nog niet mee tot nu toe :(

We hebben het wel getroffen ook vandaag: mountainbiken tegen een ontketende Ferrand-Prevot en boogschieten tegen Korea. En dan vanavond nog schoolslag tegen Adam Peaty en handballen tegen Frankrijk.

 

Wel heel jammer dat zilver en brons er niet meer in zaten!

Ik zie het nu helemaal gebeuren dat Kamminga en Corbeau vierde en vijfde worden

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Latest Posts around Totallympics

    • Gold & Silver for  in the Mixed 10m Air Rifle!
    • Italy will raise it to Jury.   Perini's cellphone was in the bag which was kept in the boat. It was not intentional as per him.
    • Giacomo Perini, who originally won bronze in men’s PR1 single sculls, were found to be using communication equipment during the final and has been excluded from the event (ranked dead last) 
    • And last but not least, American gold for the women.  
    • Incredible drama though, with a huge last 200m charge from ! 
    • Oksana Zubkovska just won her 5th consecutive gold in women's long jump at the age of 41. She's just fenomenal woman, who tried to convince doctors that she is healthy at her junior age. 
    • It might have some advantages, I get that, but it doesn't take away the fact that you simply can't make a remotely fair league standing when teams don't all play each other. There's no way you can compare team A and B on number of points gained when they didn't play the same teams (and/or each other)...
    • I'm as traditional and anti-Super League as anyone you can get, but i'm optimistic about the new format.   For one it's still totally opposite of what the Super League wants to be. We don't have a closed league with 30+ matches in a season and you also depend on the domestic leagues to qualify.    Also, as good as the old group stage format was, the last few years it became very double sided in my view. In the 2000s and early 2010s it was much more interesting, when the teams were more equal in strength and surprises happened. But in the past few years, with all the money involved the gap is widening between the elite 10 teams and the rest.    And we usually got 2-3 really strong groups, where some teams got screwed and then we had 5 rather easy groups, with the big teams there had a cruise to the knockout stage, where after 3 matches it was virtually known what the final standing will be.   Now in the new format, where the knockout bracket is fixed by the positions in the league, there will be intrigue till the end i reckon. Plus with only 1 match between teams, there is a higher chance for a smaller team to upset a bigger one. If you have Man City - Sparta in 2 matches, you definitely know City are winning at minimum 1 of them. But in only 1 round, if they miss to beat Sparta, then lose to team 2 and have another draw with a smaller team, then their position in the table is affected much more serious.   I also really like, that after the league phase, we don't get teams dropping to the lower competitions. I have enough of teams like Barcelona or Man Utd phoning and moaning, when they drop to the Europa League. If you don't make the knockouts you are out, done..   The one thing i definitely don't like about the switch is that they gave 2 of the extra spots again to the top Nations with this bogus "best country coef. in a year" spot. They should have given them to the Q nations. The top 5 leagues have enough teams already. 
×
×
  • Create New...