website statistics
Jump to content

Europees Kampioenschap Handbal Dames 2022


 Share

Recommended Posts

Tijdens het Europees Kampioenschap Handbal voor dames van 2022 is er een Olympisch Startbewijs te verdienen.

 

De Nederlandse dames hebben zich ook geplaatst voor dit toernooi. Zij zijn ingedeeld bij :FRA Frankrijk , :ROU Roemenië en :MKD Noord Macedonië

 

Het speelschema:

05.11.2022 20:30 uur Nederland vs Roemenië

07.11.2022 18:00 uur Noord Macedonië vs Nederland

09.11.2022 20:30 uur Frankrijk vs Nederland

 

De wedstrijden worden in Skopje gespeeld. De top 3 uit de poule gaan door naar de volgende ronde en spelen tegen de beste 3 uit de poule van Polen, Montenegro, Duitsland en Spanje. 

 

Kan Nederland zich minimaal plaatsen voor de halve finale of zijn ze over hun top heen?

Link to comment
Share on other sites

Het is een druk sportjaar, deze had ik überhaupt niet op de radar!

Ik denk dat de halve finale, laat staan directe plaatsing voor Parijs, wel erg veel gevraagd is. Ik hoop dat we niet te hard weggespeeld worden door Frankrijk. Ik denk dat Noorwegen, Zweden en Frankrijk in ieder geval sterkere teams zijn, maar wie weet is er met een goede kwartfinale loting nog iets mogelijk richting de halve finale.

 

Ik vrees dat de Nederlandse vrouwenteams in het volleybal, handbal en voetbal toevallig alle drie in een fase zitten van doorselecteren en aansluiting proberen te houden bij de top, na geweldige resultaten in de periode 2015-2019.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...