website statistics
Jump to content

Europees Kampioenschap Zwemmen Rome 2022


 Share

Recommended Posts

7 minutes ago, Jinzha said:

Prachtig resultaat voor Steenbergen! Had ik vooraf ook niet per se voorspeld. Missen er nou nog veel concurrenten hier? Ik weet niet of Sjostrom en Blume nog belangrijke speelsters zijn op de 100m vrij.

Sjöström zeker, maar Blume zwemt niet zomaar even 53,24. Anna Hopkin uit GB ontbrak ook, maar ook die zwemt niet zomaar die tijd. 

Steenbergen zou 5e zijn geworden op het WK met deze tijd. De top 4 zwom 52,67 - 52,98. Daarbij zat alleen Sjöström uit Europa.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Jinzha said:

Ik vind het mooi dat vier van onze beste zwemmers in een redelijk smalle selectie precies een sterke gemengde wisselestafette vormen samen. Bij de mannen mis je de aansluiting op de rug, bij de vrouwen op de schoolslag. Gemengd klopt het precies.

Bij de vrouwen juist op de vlinderslag (nog). Maar als Giele nog wat stappen kan maken, kunnen we ook daar de aansluiting maken. Op school hebben we Schouten, die steeds constanter wordt en vandaag ook de finale van de 100 school heeft gehad.


Bij de mannen hebben we inderdaad niemand op rug, maar dat is al zo sinds Driebergen gestopt is.

Link to comment
Share on other sites

Rug is echt tragisch bij de mannen ja, Driebergen is toch al gestopt sinds Londen? Kan me herinneren dat we daar dan wel eens Knipping in hebben gezet maar dat is natuurlijk niet wat je na wil streven.

 

Wel prettig dat Steenbergen eindelijk echt die stap heeft kunnen zetten.

Link to comment
Share on other sites

Marrit Steenbergen kneep 'm vanochtend nog even. Op haar dooie akkertje zwom ze 2.00,01 in de series van de 200 meter vrije slag. Het was maar nèt genoeg om zich onder de beste twee Nederlandse zwemsters te scharen, samen met Imani de Jong (1.59,57). Silke Holkenborg (2.00,34) viel er buiten. 

 

Vanavond ook de finale op de 4x100 meter vrije slag met Steenbergen, Tessa Giele, Valerie van Roon en Kim Busch. Die gaan normaal gesproken voor zilver, omdat GB met Anderson, Hopkin, Hope en Harris een veel sterker team heeft.

Link to comment
Share on other sites

Marrit Steenbergen groeit tijdens dit toernooi uit tot een geweldige zwemster. Het zat er altijd al in en nu komt het er op dit toernooi ook uit. Maar liefst 4 Europese titels al in de wacht gesleept. Een echt goud haantje.

 

teamNL heeft tot aan vandaag 4x goud en 3x brons. Mooi resultaat. Benieuwd wat er verder nog bij gaat komen. Er staat nog een mixed estafette op het programma. 

Link to comment
Share on other sites

Marrit Steenbergen zwemt de komende drie dagen nog de 200 meter wisselslag en de estafettes 4x100 mixed vrije slag en 4x100 wisselslag. Maar het lijkt me ook wel logisch als de pijp een beetje leeg begint te raken.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...