website statistics
Jump to content

Netherlands National Thread


heywoodu
 Share

Recommended Posts

17 minutes ago, CCB said:

Ik dacht begrepen te hebben dat de NOS geen streams heeft (juist in verband met het feit dat ze slechts een sublicentie hebben), maar in https://over.nos.nl/app/uploads/2021/05/De-NOS-Sportzomer-persdossier.pdf lees ik dat de NOS wel streams heeft op de website nos.nl/os. In dat geval laat ik Discovery + maar zitten.

Handig documentje! Maar die streams blijven nog wel wat vaag ja. Zijn dat alle sporten, zijn dat alle Nederlanders, is het alleen de live uitzending maar dan in de app? En kun je de streams terugkijken?

 

Misschien ga ik Discovery+ wel gewoon op dag 2 of 3 aanschaffen als ik bij de NOS niet aan mijn Olympische trekken kom;)

Link to comment
Share on other sites

On 06/07/2021 at 21:20, CCB said:

Over 15 dagen beginnen we eindelijk met de Spelen. Even benieuwd of jullie ook dag en nacht gaan kijken, of kiezen jullie 's nachts voor slaap? Ik heb twee weken vrij genomen en dat leverde veel gefronste wenkbrauwen op. Maar boeiend, de Spelen zijn voor mij het hoogtepunt van het sportjaar. En ik ga zeker ook 's nachts kijken (zeg ik nu heel stoer, eerst maar eens kijken hoe lang ik dat volhoud).

 

Andere vraag: NOS, Eurosport 1 en 2, Sporza, BBC en ARD/ZDF bieden genoeg opties om te kijken, maar hoe zit het nou met Discovery +. Is dat een extra zender op televisie, of is dat alleen een online zender waar je alle streams kunt zien? Ik kan die zender voor een maandje erbij nemen, maar mij is nog steeds onduidelijk wat ik daar precies voor krijg. Jullie een idee?

Ik heb ook twee weken vakantie genomen en goedgekeurd gekregen, uiteraard met als enige doel om de Spelen te kijken! Net als bij de voorgaande twee Spelen wordt het dan een kwestie van mijn leefritme aanpassen aan de olympische dagen. Wakker worden rond 7u en gaan slapen rond 23u dus (plus/minus een uurtje hier en daar), maar dan wel op Japanse tijd. Soms even wennen, maar uiteindelijk is het niet heel anders dan anders, als het je lukt om gewoon je normale tijd te slapen (dat kan misschien lastig zijn als het overdag erg warm is of je kamer niet donker genoeg is, zulke dingen).

 

Discovery+ is me nog steeds niet heel duidelijk, behalve dat ik vrij zeker weet dat het een online streamingdienst is (en geen zender op TV). Op FOK! doen we ook een poging om duidelijkheid te krijgen, maar net als hier heerst ook daar toch wel onduidelijkheid over wat er nou precies de bedoeling is wat betreft de Eurosport Player en/of Discovery+.

 

Zelf heb ik in elk geval al jaren de Player en ik ga er van uit dat nagenoeg alles daar gewoon te kijken is, live en on demand. Als dat niet zo is, en op Discovery+ wel, dan neem ik daar wel een maandje een abo, die paar euro heb ik er echt wel voor over om álles te kunnen kijken, dan maar even een drankje of twee minder bestellen als ik uit eten ga ofzo! Verder ben ik nooit van mening dat één plek de beste is om te kijken, zeker tijdens iets groots als de Spelen. De ene keer zal de NOS de beste optie zijn, de andere keer de Player, dan weer Sporza en dan weer eens de BBC, het hangt van allerlei zaken af als commentatoren, het aanbod, etc.

 

Wat ik het meest jammer vind is dat we het mountainbiken straks bij één van deze opties moeten kijken. Normaal kijk ik alles gewoon altijd op Red Bull TV, dus met Rob Warner en Bart Brentjes voor de cross-country, dus uitgerekend de belangrijkste wedstrijd van allemaal moeten kijken met iemand die ongetwijfeld minder enthousiast over komt dan die twee...erg jammer :p 

If you'd like to help our fellow Totallympics member Bruna Moura get to the 2026 Winter Olympics, after her car crash on the way to the 2022 Olympics, every tiny bit of help would be greatly appreciated! Full story and how to help can be found here!

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, heywoodu said:

Ik heb ook twee weken vakantie genomen en goedgekeurd gekregen, uiteraard met als enige doel om de Spelen te kijken! Net als bij de voorgaande twee Spelen wordt het dan een kwestie van mijn leefritme aanpassen aan de olympische dagen. Wakker worden rond 7u en gaan slapen rond 23u dus (plus/minus een uurtje hier en daar), maar dan wel op Japanse tijd. Soms even wennen, maar uiteindelijk is het niet heel anders dan anders, als het je lukt om gewoon je normale tijd te slapen (dat kan misschien lastig zijn als het overdag erg warm is of je kamer niet donker genoeg is, zulke dingen).

 

Discovery+ is me nog steeds niet heel duidelijk, behalve dat ik vrij zeker weet dat het een online streamingdienst is (en geen zender op TV). Op FOK! doen we ook een poging om duidelijkheid te krijgen, maar net als hier heerst ook daar toch wel onduidelijkheid over wat er nou precies de bedoeling is wat betreft de Eurosport Player en/of Discovery+.

 

Zelf heb ik in elk geval al jaren de Player en ik ga er van uit dat nagenoeg alles daar gewoon te kijken is, live en on demand. Als dat niet zo is, en op Discovery+ wel, dan neem ik daar wel een maandje een abo, die paar euro heb ik er echt wel voor over om álles te kunnen kijken, dan maar even een drankje of twee minder bestellen als ik uit eten ga ofzo! Verder ben ik nooit van mening dat één plek de beste is om te kijken, zeker tijdens iets groots als de Spelen. De ene keer zal de NOS de beste optie zijn, de andere keer de Player, dan weer Sporza en dan weer eens de BBC, het hangt van allerlei zaken af als commentatoren, het aanbod, etc.

 

Wat ik het meest jammer vind is dat we het mountainbiken straks bij één van deze opties moeten kijken. Normaal kijk ik alles gewoon altijd op Red Bull TV, dus met Rob Warner en Bart Brentjes voor de cross-country, dus uitgerekend de belangrijkste wedstrijd van allemaal moeten kijken met iemand die ongetwijfeld minder enthousiast over komt dan die twee...erg jammer :p 

Dank voor je reply. Goed om te weten dat Discovery + dus alleen online is. Ik ga de komende dagen goed in de gaten houden of er wat bekend wordt, want die paar euro die het kost kunnen me gestolen worden. We hebben vijf jaar op de Zomerspelen moeten wachten, dus dat is een abonnementje zeker waard. 

 

Qua ritme moet ik even kijken wat handig is: mijn partner en hond zijn ook partij hier in huis :mumble:. Ik denk dat ik het tekort aan slaap ga oplossen met wat hazenslaapjes tussendoor en een vast tijdblok op bed (21.00-02.00) en dan maar zien hoe lang dat vol te houden is. Ik kan me van Rio (hoewel dat qua tijd natuurlijk de andere kant op is) nog wel herinneren dat ik daar vrij relaxed doorheen kwam. De week na de Sluitingsceremonie was ik echter geen cent waard op mijn werk. 

 

Commentatoren ... tja ... voor sommige sporten is de Engelse of Belgische variant van de NOS echt beter. Zelf ben ik ook erg fan van de manier waarop de ARD en ZDF de OS verslaan. Dus regelmatig zal er een Duitse zender opstaan. Maar de NOS geef ik uiteindelijk toch ook vaak het voordeel van de twijfel, tenzij ik de stem van Arman Avsaroglu of Joris van den Berg hoor. Dan is de afstandsbediening snel gevonden. Overigens is de OS-site van de NOS vandaag live gegaan: nos.nl/tokyo2020

 

Hoe dan ook, @heywooduen @Jinzha, alvast fijne Spelen toegewenst!! 

Groet uit Oegstgeest!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb me de afgelopen avonden uitgeleefd in Excel om een tijdschema te maken van (bijna) alle Nederlandse sporters en een aantal andere sporten die ik wil volgen. 'Bijna' omdat ik diverse voorrondes van sporten die me weinig interesseren oversla (schoonspringen, synchroonzwemmen, boksen) en paardensport volledig negeer.

 

image.png

 

(28% zoom om alles in één 29'' scherm te krijgen)

 

Lichtoranje = alleen NL als ze kwalificeren (zoals kwartfinales, halve finales)

Oranje = NLse atleten (poulefase teamsporten, series, etc.)

Donkeroranje = medaille evenementen (in geval van zwemmen/atletiek/etc. is het hele tijdblok donker ook al is er maar één finale van een minuut. incl. opening en sluiting)

Grijs = geen NLse deelname, maar leuk om te volgen (triathlon, badminton, volleybal, sportklimmen, slalomkanoën)

Het groene lijntje is 07:00 uur 's ochtends.

 

 

Kortom: heerlijke voorpret gehad!:bounce:

Link to comment
Share on other sites

I want to drop by and say hello and good luck to the Netherlands team in the 2020 Olympics.

 

Looking at the qualification performances and rankings of Dutch athletes in various sports, I can see the Netherlands having possible their best summer games ever.

 

I can see the Netherlands winning more than 10 gold medals, possible around 12-13 if things ago right of if their athletes can maintain their performances to 2019-2020 in sports such Cycling, Sailing, Rowing, Women's Handball, Athletics, etc.

 

I also can see you guys winning around 30-40 total medals, which would be your best overall haul in a summer Olympics.

 

I don't know what your local press say about your team in terms of medal expectations, but I want you to know that I have high hopes for the Dutch Olympic Team. Good luck and do your best. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:offtopic::offtopic:

 

As one of the most active National Threads on Totallympics, I would like to inform you that if you are interested I could create a sub-domain only for dutch sport fans, named like netherlands.totallympics.com (and where instead of netherlands we can put any word you prefer), with the same structure of Totallympics (sections, threads etc.) and in your own language.

 

You can find more info in this thread. Let me know if you are interested :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tijd geleden dat ik hier op het forum was. Na de Zomerspelen is mijn sportzomer altijd weer even gestild moet ik zeggen. Maar wat was het mooi!

 

Hebben jullie de afgelopen maanden nog bijzondere sportmomenten gezien? En waar kijken jullie de komende periode naar uit? Tot de Winterspelen zeg maar.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Jinzha said:

Tijd geleden dat ik hier op het forum was. Na de Zomerspelen is mijn sportzomer altijd weer even gestild moet ik zeggen. Maar wat was het mooi!

 

Hebben jullie de afgelopen maanden nog bijzondere sportmomenten gezien? En waar kijken jullie de komende periode naar uit? Tot de Winterspelen zeg maar.

Same here, ik zat de eerste weken in een flinke post-Olympische dip, maar toen het schaatsseizoen eenmaal begon, kwamen ook de kriebels terug. Momenteel volg ik vooral schaatsen en shorttrack, maar heb ook nog wat baanwielrennen (WK en Champions League) en hockey (nationale competitie) meegepakt. Formule 1 vind ik totaal niet interessant, dus die hype gaat aan mij voorbij. 

 

Afgelopen zomer wel heel erg genoten, ondanks dat ik tijdens de Spelen veel ziek ben geweest. Hoogtepunten genoeg, maar voor mij waren de gouden tijdrit van Annemiek van Vleuten, het goud van Niek Kimmann en het zilver op de 4x400 heren de medailles waar ik nog regelmatig aan terugdenk.

 

Nu uitkijken naar het OKT schaatsen. Helaas zal dat zonder publiek gereden worden. Welke sporten volg jij?

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, CCB said:

Same here, ik zat de eerste weken in een flinke post-Olympische dip, maar toen het schaatsseizoen eenmaal begon, kwamen ook de kriebels terug. Momenteel volg ik vooral schaatsen en shorttrack, maar heb ook nog wat baanwielrennen (WK en Champions League) en hockey (nationale competitie) meegepakt. Formule 1 vind ik totaal niet interessant, dus die hype gaat aan mij voorbij. 

 

Afgelopen zomer wel heel erg genoten, ondanks dat ik tijdens de Spelen veel ziek ben geweest. Hoogtepunten genoeg, maar voor mij waren de gouden tijdrit van Annemiek van Vleuten, het goud van Niek Kimmann en het zilver op de 4x400 heren de medailles waar ik nog regelmatig aan terugdenk.

 

Nu uitkijken naar het OKT schaatsen. Helaas zal dat zonder publiek gereden worden. Welke sporten volg jij?

Heel herkenbaar! Ik ben niet zo'n wintersporter, dus ik moet ook altijd even inkomen met schaatsen. Laatste tijd vooral de shorttrack wereldbekers en voetbal gekeken. En F1 negeer ik inderdaad ook volledig.

 

Kimmann en de 4x400m zijn voor mij ook echt de twee hoogtepunten van de Spelen. En twee andere momenten waar ik nog aan terug denk zijn de handboogschutters en Dumoulin. Prachtig spannende momenten 's ochtends met ontbijt op de bank. En 's nachts de wekker voor Femke Bol was ook erg memorabel.

 

Zoals ik al zei begin ik het schaatsen vaak pas laat in een seizoen beter te volgen. Ik kijk nu ook wel uit naar het WK handbal.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik heb deze week kaartjes gekocht voor het WK Volleybal in Nederland dit najaar. :NED - :ITA en de finaledag binnen!

 

En over een maandje ook naar de FBK Games in Hengelo. Heerlijk dat de sportevenementen weer met publiek door kunnen gaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...