website statistics
Jump to content

KNVB stuurt bondscoach Parsons weg


Jinzha
 Share

Recommended Posts

https://www.onsoranje.nl/nieuws/nederlands-vrouwenelftal/80342/knvb-en-bondscoach-mark-parsons-uit-elkaar

 

Op zich een begrijpelijke keuze van de KNVB. Parsons kwam op mij nooit overtuigend over. Analytisch en in theorie vast heel kundig, maar voor mij toch altijd meer de uitstraling van een assistent-coach en niet een echte leider. Onvoldoende charisma om als bondscoach een verschil te maken.

Met het volgende eindtoernooi alweer over een jaar (WK in Australië - Nieuw Zeeland, 20 juli - 20 augustus) zal er ook snel weer een vervanger moeten komen. Kwalificatie voor Parijs gaat daar in ieder geval een hele lastige opgave worden, met het niveau van Engeland, Frankrijk, Zweden, Duitsland en Spanje.

Link to comment
Share on other sites

Kwalificatie is nog niet eens zeker en moet nog afgedwongen worden in een belangrijke wedstrijd tegen IJsland komende maand. Anders zijn er nog playoffs nodig, volgens mij.

 

Overigens is Frankrijk uiteraard al gekwalificeerd voor Parijs, maar daardoor zijn er wel maar 2 plekken beschikbaar. Ik acht daardoor de kans klein dat Nederland meedoet in Parijs, maar ik hoop het nog wel. Als Engeland/Spanje/Duitsland moeilijk loot en Nederland niet zo moeilijk loot kan het wel. 

Link to comment
Share on other sites

Deze keuze hing al langer in de lucht. In september staat de beslissende wedstrijd tegen IJsland op het programma om zich te plaatsen voor het WK. Hoop dat er Daan een nieuwe coach op de bank zal zitten. 

 

Inderdaad zijn er maar twee plaatsen te verdienen. En de vraag is of Groot Brittannië een team gaan opstellen en niet zoals in het verleden er onenigheid tussen de verschillende bonden is. Weet iemand of dat al duidelijk is? Anders een concurrent minder. Wel jammer omdat Engeland toch lekker voetbal speelde tijdens het Europees Kampioenschap.

Link to comment
Share on other sites

Ik hoorde Sarina Wiegman een paar weken terug al over de OS met Engeland spreken, dus Engeland cq Groot-Brittannië zal echt wel meedoen om een Olympisch ticket. Op het EK heb ik eigenlijk weinig aanknopingspunten gezien om te veronderstellen dat Nederland in die strijd een rol gaat spelen. Het niveau van het merendeel van de speelsters is in vergelijking met veel andere landen momenteel niet goed genoeg (meer). Mijn gok voor de twee Olympische tickets zouden GB en Spanje zijn.

Link to comment
Share on other sites

Met de hype rondom het Engelse vrouwenelftal kan ik me bijna niet anders voorstellen dan dat dat team onder de Team GB vlag gaat met misschien een enkele topper uit Schotland, Wales of NI (ik zou er geen enkele kunnen noemen alleen).

 

En dan denk ik dat de twee tickets afhankelijk van de loting onder Engeland, Spanje en Duitsland verdeeld gaan worden, met Frankrijk en VS als andere titelkandidaten.

 

Ik hoop voor NL dat een nieuwe bondscoach Miedema in haar kracht kan zetten, want had niet het gevoel dat het bij haar lekker liep afgelopen jaar.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, CCB said:

Ik hoorde Sarina Wiegman een paar weken terug al over de OS met Engeland spreken, dus Engeland cq Groot-Brittannië zal echt wel meedoen om een Olympisch ticket. Op het EK heb ik eigenlijk weinig aanknopingspunten gezien om te veronderstellen dat Nederland in die strijd een rol gaat spelen. Het niveau van het merendeel van de speelsters is in vergelijking met veel andere landen momenteel niet goed genoeg (meer). Mijn gok voor de twee Olympische tickets zouden GB en Spanje zijn.

Volgens mij zijn daar eindelijk afspraken over gemaakt door de verschillende Britse bonden. GB deed in 2020 (2021) ook al mee nadat Engeland zich had geplaatst. Volgens mij met louter Engelse speelsters, ik had het idee dat dat onderdeel is van de gemaakte afspraken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

KNVB heeft Andries Jonker aangesteld als nieuwe bondscoach voor de Nederlandse vrouwen. Hij heeft een contract getekend tot en met het EK van 2025. Hij zal al tegen IJsland op de bank zitten, in die wedstrijd moeten de oranje leeuwinnen zich plaatsen voor het WK van volgend jaar.

 

Jonker heeft met name ervaring in het mannen voetbal en is al even interim coach geweest van de dames. Wat denken jullie? Gaat dit een goede match worden?

Link to comment
Share on other sites

Jonker komt op mij wel goed over. Hij was een jaar geleden eigenlijk ook al de voorkeurskandidaat had ik het idee.

 

Ik hoop dat hij iets meer met charisma en leiderschap kan coachen dan Parsons, die op mij meer overkwam als een soort psycholoog en analist.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...