website statistics
Jump to content

WK Volleybal 2022 heren


 Share

Recommended Posts

apbhrgkmm5j7qbzznqra.png

 

De lange mannen beginnen bijna aan het WK Volleybal in Polen en Slovenië. TeamNL is ingedeeld in een groep met Argentinië, Iran en Egypte. Het speelschema voor Nederland is als volgt:

27.08.22 14:00 uur Nederland vs Egypte 3-0

29.08.22 14:00 uur Argentinië vs Nederland 2-3

31.08.22 17:30 uur Iran vs Nederland 1-3

De beste 2 uit iedere groep gaat door en de 4 beste nummer 3's uit de 6 groepen gaan ook nog door. De wedstrijden worden uitgezonden via Ziggo Sport.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

https://nos.nl/artikel/2442068-abdelaziz-bescheiden-superster-van-de-volleyballers-zonder-elkaar-zijn-we-allemaal-niks

 

Vandaag gaat het WK van start en morgen de eerste wedstrijd van Nederland. Benieuwd of het doel van de mannen om kwalificatie voor de Spelen te behalen realistisch gaat blijken. Dat ze daar een serieuze gooi naar kunnen doen is op zich al een mooie ontwikkeling natuurlijk.

 

Voor volleybal en handbal eindtoernooien mis ik altijd wel Ziggo Sport, altijd lastig om via twijfelachtige streams een wedstrijd te vinden. En ik voel er ook niet voor om naar Ziggo over te stappen, omdat ik bij KPN juist weer wekelijks eredivisie kijk via ESPN.

Link to comment
Share on other sites

mooie overwinning van de lange mannen van Nederland. Egypte werd eenvoudig verslagen, al was de tweede set nog wel een beetje spannend. Het was een genot om naar te kijken. Het hele team trok zich op aan Nimir. Vooral Tuinstra speelde weer erg goed. De beste 2 van de groep gaan zeker door en de 4 beste nummer 3 ook. Nu tegen Argentinië die in VNL22 nog verslagen werden. Hopen dat ze dit nog een keer kunnen herhalen. Overigens verloor Argentinië hun eerste wedstrijd met 3-2 van het sterke Iran.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, osparijs2024 said:

mooie overwinning van de lange mannen van Nederland. Egypte werd eenvoudig verslagen, al was de tweede set nog wel een beetje spannend. Het was een genot om naar te kijken. Het hele team trok zich op aan Nimir. Vooral Tuinstra speelde weer erg goed. De beste 2 van de groep gaan zeker door en de 4 beste nummer 3 ook. Nu tegen Argentinië die in VNL22 nog verslagen werden. Hopen dat ze dit nog een keer kunnen herhalen. Overigens verloor Argentinië hun eerste wedstrijd met 3-2 van het sterke Iran.

Goed om te horen dat er naast Nimir ook andere namen opvallen. Hij heeft het al jarenlang alleen moeten doen bij de Lange Mannen, maar volgens mij vindt de rest van het team zich de afgelopen toernooien steeds meer in zijn niveau. Overwinning op Argentinië zou dan de achtste finales al binnenhalen als ik het goed zie. 

Link to comment
Share on other sites

En nog een sterke overwinning tegen :IRI en als poulewinnaar door. Door het aparte systeem kan het zomaar zijn dat ze weer tegen :IRI spelen in de achtste finales, al lijkt :JPN of :UKR waarschijnlijker als ik het goed begrijp. 

Link to comment
Share on other sites

natuurlijk een slechte zaak dat de FIVB samen met de organisatie de regels aanpassen tijdens het toernooi en voorrang gaat verlenen aan Polen en Slovenië. Maar we zullen inderdaad zien tegen wie Nederland nu mag spelen. Moet wel zeggen dat het 3 goede wedstrijden waren van de lange mannen. Benieuwd hoe ver ze nog kunnen komen, loting moet wel een beetje goed uitpakken.

 

Link to comment
Share on other sites

De reacties die ik tot nu toe hier en in de algemene forumthread zie over de mogelijke ro16 loting brengen vooral verwarring. Hoe ingewikkeld kan het zijn om de beste 8 tegen de slechtste 8 te loten vraag je je af...

 

Maar wat een mooie prestaties van Nimir en het team!

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...