website statistics
Jump to content

Europees Kampioenschap Atletiek München 2022


 Share

Recommended Posts

5 hours ago, Jinzha said:

Atletiekavonden met Bol en Klaver op de baan en Sedoc in de studio zijn echt een genot om naar te kijken!

 

Een prachtige estafette gisteren, met ook heel stabiele splits van Saalberg en De Witte. Willen we in Parijs een medaille winnen, dan zullen Saalberg, De Witte en/of Bouma ook echt op de top van hun kunnen moeten zijn. De tijd van gisteren zou in ieder geval zeer concurrerend zijn, alleen de VS zit daar consistent onder volgens mij.

Ik zat er weer eens vreselijk naast. Een gouden medaille voor de estafetteploeg, vol ongeloof en met veel plezier zitten kijken. Wát een race! Om op Olympisch niveau voor een medaille te gaan, zullen de dames zich wel moeten blijven verbeteren. De top blijft toch wat smal, met alleen Bol en Klaver als echte steunpilaren. De rest van de dames blijft wisselvallig. Je zou er eigenlijk één bij moeten hebben die ook consequent in de 50 loopt, dan maak je op de OS echt kans op zilver of brons.

 

Jammer dat de atletiekavonden bij de NOS tegenwoordig wel heel veel om Sedoc en de studio draaien. Ikzelf ben meer fan van live atletiek laten zien. Omdat Sedoc zo nodig Rivka een polsstok moest laten vasthouden, hebben we het met zeer summiere flitsen van de veldonderdelen moeten doen, terwijl het speerwerpen en polsstokhoogspringen spannend waren. Gelukkig biedt Sporza dan altijd wel soelaas.

Link to comment
Share on other sites

Dat waren dan de Europees Kampioenschappen Atletiek.

Nederland heeft het goed gedaan. Femke Bol behaalde 3x GOUD en was de absolute Koningin van deze kampioenschappen. Maar ook het goud van Jessica Schilder bij het kogelstoten was erg mooi. Deze atletes zijn nog jong en kunnen verder doorgroeien en hopelijk in Parijs2024 en LA2028 mooie dingen laten zien. Naast de gouden medailles waren er ook nog bronzen medailles voor o.a. Jorinde van Klinken en Nienke Brinkman. En ook dat beloofd veel richting de toekomst. 

 

Het EK Atletiek werd door de NOS uitgezonden, maar was ook live te volgen via eurovisionsports.tv waarbij je je eigen regisseur kon zijn. Zo heb ik in ieder geval de vele technische nummers gezien. En was voor mij de NOS slechts een aanvulling. En ja Sedoc nam een grote rol aan tijdens de avond uitzendingen maar zorgt er voor dat Atletiek op een makkelijke manier werd uitgelegd aan de mensen die iets minder verstand hebben van deze sport. Er resten nog een aantal Diamond League wedstrijden die weer via Ziggo sport bekeken kunnen worden. Heb in ieder geval genoten van topsport! 

Link to comment
Share on other sites

Wat mij betreft ook een zeer goed resultaat deze EK. Naast de individuele fenomenen Bol en Schilder, is er in de breedte ook gewoon heel goed gepresteerd met top 5 prestaties in de estafettes en meerdere vierde plaatsen voor o.a. Visser, Koppelaar en Weerman. Tegenvallers waren er uiteraard ook, zoals het uitvallen van eigenlijk al onze kanshebbers op de meerkampen.

 

Ik hoop dat de positieve flow waar de atletiek zich eigenlijk al sinds de opmars van Dafne Schippers in bevindt, zich ook door vertaalt in de breedte van de sport.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...