website statistics
Jump to content

Europees Kampioenschap Atletiek München 2022


 Share

Recommended Posts

vanaf maandag 15 augustus 2022 start het EK Atletiek in München. TeamNL zal vertegenwoordigd worden door een groep van 60 atleten. 

 

Aan de hand van Europese seizoensranglijsten behoren de volgende atleten tot kanshebbers:

Tony van Diepen - 800 meter - 2de Europese seizoenstijd 1:44.14 uitgeschakeld halve finale

Menno Vloon - polsstokhoogspringen - 2de Europese lijst met 5meter91 aanvangshoogte in finale niet gehaald

Femke Bol - 400 meter - 1ste Europese seizoenstijd 49.75 GOUD

Lieke Klaver - 400 meter - 3de Europese seizoenstijd 50.18 5de plaats

Nienke Brinkman - marathon - 1ste Europese seizoenstijd 2:22.51 BRONS

Nadine Visser - 100 horden - 3de Europese seizoenstijd 12.66 4de plaats

Femke Bol - 400 horden - 1ste Europese seizoenstijd 52.27 GOUD

Jessica Schilder - kogelstoten - 2de Europese seizoensranglijst 19meter84 GOUD 

Jorinde van Klinken - discuswerpen - 3de Europese seizoensranglijst 65meter66 BRONS MET KOGEL

Anouk Vetter - 7kamp - 2de Europese ranglijst 6867 punten opgave achillespees blessure

 

En vooral de estafette teams op de 4x400 meter maken kans op een medaille.GOUD 4x400 dames Wat zijn jouw gedachten hierover?

 

Link to comment
Share on other sites

Femke Bol gaat in elk geval voor 3x goud. Leuk dat ze het een keer probeert: als het ergens een keer kan, is het op dit EK. Uiteindelijk hoeft ze 'maar' vijf keer te lopen (zij liever dan ik :-)). De 400 meter vlak wordt close met de Poolse concurrentes, de 400 horden zou 'easy' moeten zijn en de 4x400 meter hangt vooral af van de vorm van de derde en vierde loopster (ik vermoed Lisanne de Witte en Eveline Saalberg). 

 

Verder ben ik erg benieuwd naar Jorinde van Klinken. Zij leek toch altijd een groter talent te zijn dan Jessica Schilder, dus als ze dat ook op seniorenniveau gaat bewijzen, gaan er mooie dingen volgen. Op de marathon heeft Nienke Brinkman by far de snelste tijd staan, maar wat mij betreft zegt dat ook weer niet zó veel. Tot slot ben ik ook benieuwd of Anouk Vetter wéér een goede meerkamp kan afleveren. Zij is de laatste jaren wel lekker steady geworden.

 

Oh ... en een medaille voor Tony van Diepen zou fantastisch zijn!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ben ook wel benieuwd wat Lieke Klaver kan. Die wordt ook alsmaar beter en hopelijk kan ze mee in de voetsporen van Bol op de 400m. 
 

En ik zou het Menno Vloon ook wel een keer gunnen. Doet het vaak goed in kleinere wedstrijden en NKs, maar op internationale toernooien komt het er nooit uit. 

Link to comment
Share on other sites

sensationeel die 20 meter 24 van Jessica Schilder. Mooie prachtige dik verdiende gouden medaille. En ook de bronzen medaille van Jorinde van Klinken mag er zijn. Genoten van deze wedstrijd. Benieuwd hoe verder ze nog kan ontwikkelen richting de Spelen van Parijs 2024. 

Link to comment
Share on other sites

Je moet het dan maar even doen ... je bent favoriet op de 400 meter ... je verschijnt aan de start en je loopt met 49.44 een beste Europese tijd van het jaar en een dik Nederlands record. Wat een fenomeen is Femke Bol. Benieuwd hoe ze vandaag zal opstaan en de 400 meter horden halve finale gaat doorkomen. Met haar klasse zou dat geen probleem moeten zijn. Een atlete die wij in ons land moeten koesteren.

Link to comment
Share on other sites

Bol is inderdaad een fenomeen, maar wat te denken van de 19-jarige Ierse Adeleke? Een fenomeen in wording als je het mij vraagt. Zij werd 5e op de 400 meter en liep vanochtend in de series van de 4x400 meter een splittijd van 49.45. 

 

Maar goed, op dit moment is Bol by far de beste. Heel benieuwd of er morgenavond nog iets in de tank zit en ze de 4x400-estafette - samen met Lieke Klaver - naar goud kan lopen. Ik schat GB en vooral Polen toch nog steeds iets sneller in. De derde en vierde loopsters van Nederland zijn gewoon een stukje minder dan die van GB en Polen. 

 

Bij de mannen is het eigenlijk te hopen dat Tony van Diepen de finale van de 800 meter niet haalt. Dan kan hij meedoen aan de finale van de 4x400 meter en maakt Nederland best een kans. 

Link to comment
Share on other sites

Femke Bol heeft het opnieuw gedaan, op de 400 meter horden zorgt ze voor de derde Nederlandse gouden medaille tijdens het Europees Kampioenschap atletiek.  Mooi resultaat voor de Nederlandse equipe. Alleen in 2016 en 1950 behalve Nederland meer gouden medailles tijdens het Europees Kampioenschap. Toen was er 4 keer GOUD. 

 

Maar het toernooi is nog niet afgelopen.

Vanavond de estafetteploegen op de 4x400 meter maken de meeste kans om nog goud in de wacht te slepen. Misschien nog wel een andere kleur medaille bij hoogspringen voor dames (zou een verrassing zijn), Nadine Visser op de horden of het polsstokhoogspringen. Nog twee boeiende atletiekavonden.

Link to comment
Share on other sites

Atletiekavonden met Bol en Klaver op de baan en Sedoc in de studio zijn echt een genot om naar te kijken!

 

Een prachtige estafette gisteren, met ook heel stabiele splits van Saalberg en De Witte. Willen we in Parijs een medaille winnen, dan zullen Saalberg, De Witte en/of Bouma ook echt op de top van hun kunnen moeten zijn. De tijd van gisteren zou in ieder geval zeer concurrerend zijn, alleen de VS zit daar consistent onder volgens mij.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...